Etiketler

1 Mart 2012 Perşembe

Moskova

Aman ne güzeeel, Moskova fotoğrafları evde kalmış !!!Fotosuz yaziciiim sorry! 

Dünyanın en büyük ülkesinin başkenti Moskova'nın nüfusu 10 milyon 500 bin ve yüz ölçümü 994 km2. 

En merak uyandıran şehirlerden bir tanesi... Mutlaka gidilip-görülmesi gerekenlerden...

Gemi turunda turdan ayrı hareket edemiyorsunuz. Geminin demirli olduğu Kuzey Limanı şehrin biraz dışında. Taksi ve dil problemi olduğundan istemeden koyun olduk... Doyasıya Moskova'yı serbestçe gezemedim. 

Gezip gördüğüm kadarıyla şunu diyebilirim ki, SSCB zamanında gitmek gerekirmiş!!! Memleketimin inşaat şirketlerinin diktiği giydirme cepheli yüksek binalar hayal kırıklığı yaratıyor. Gelişmeleri-modernleşmeleri güzel de çocukluğumdan beri dinlediğim, hayal ettiğim Rusya nerde, nerdeeeee??? 

Son model arabalar, Paris'te bile göremeyeceğiniz markalı hatunlar, lüküüüs ötesi mağzalar!!!

Benim Rusyam, benim Moskovam bu değil desem de, usumuzda eskiyi, okuduklarımızı, dinlediklerimizi canlandıra canlandıra gezdik efem.

Şehir 1147 yılında kurulmuş. 15yy'da Rusya'nın başkenti olmuş. 1712'de kurulan St. Petersburg ülkenin yeni başkenti olmuş. Bolşevik ihtilalinden sonra 1918'de Moskova yeniden başkent olmuş... 

Modern binaları bir kenara bırakırsak tarihi Moskova harika... 
İlk gün gece turuna çıkardılar bizi... SSCB zamanında da Moskova'yı aydınlatırlarmış... Gece Moskova sizi kendisine aşık ediyor... Taş binaların gücü-kudreti ama aynı zarafeti... 

Gece vakti ışıl ışıl parlayan Kızıl Meydan kendinizi bir masal kitabında hissetmenize neden oluyor... 

Leningrad caddesi, Avrupanın en yüksek binalarından Triump Place, Tverskaya Caddesi, Parlamento Binası, KGB Merkez Binası... 

Bolşoy Tiyatrosu... Bolşoy restorasyondaydı o yüzden içini gezemedik... Bolşoy'da bir bale ziyafeti çekmedikten sonra... bööö :(

Moskova Üniversitesinin binasına bayıldım... İTÜ-MÜTÜ-Harvırd halt etmiş... Öylesine görkemli bi binası varki, burdan mezun olmayana üniversiteli demem ben diyorsunuz !!!

Kızıl Meydan'da yer alan Gum Alışveriş Merkezi bir zamanlar karneyle alışveriş yapılan devlet mağzasıymış... 

Geçmişte yaşanan sıkıntılara yokluklara inat şimdilerde ışıl ışıl, lüksün en lüksüne ev sahipliği yapıyor!

Çok güzel bir bina... Çok güzel elden geçirilip kullanıma açılmış! Moskovo'da ulan niye zeeeengin dilim diye sinir krizine giriciiim aklıma gelmezdi walla!!! :p :))))))))

Kremlin kale demek. O yüzden Rusya'da her gittiğiniz şehirde bir Kremlin'le karşılaşmanız normaleee.... Dünyaca tanınan bilinen Kremlin Kızıl Meydanın duvarlarının arkasında yer alıyor...

Kremlin devletin çalışma ofisi. Turistlerin gezeceği bölümler ayrılmış... Devletin iş yaptığı yerlere giremiyosunuz... Tek kelimeyle Kremlinin içi harika !!!

Ünlü Moskova metrosu ise gerçekten görülmeye değer bir sanat merkezi! 

Ancak güccük bi sorun var kiril alfabesi bilmiyosanız bunca zamandır dünyanın bir çok yerinde metroya binmiş olun farketmiyor, biraz eblek eblek kalıyosunuz! 

Rehber eşliğinde gezdik... Rehberimiz yapamazsınız tek başınıza dedi. Aslında yapılır. Bindiğiniz duraktan gideceğiniz durağa kadar olan istasyonları sayıp istediğiniz yere gidersiniz... Belki yanlış çıkıştan çıkarsınız belki aynı hatta 2 tren varsa trenin üstünde yazan gideceği yönü okuyamadığınızdan yanlış bi istasyona da gidebilirsiniz de sonuçta tatildesiniz, aceleniz yok ve gittiğiniz yeri keşfetmenin en eğlenceli ve kolay yolu kaybolmaktan geçer !!! Geçer de böyle yerlerde annemle kaybolmak pek hoş olmuyor!!! Çok panik yapıyor. Yanımda o yokken oooooo... :))))

Moskova'ya gelip dünyanın en bi en yakışıklı şairinin mezarını ziyaret etmemek olur mu? 

Nazım'ı ziyaret ettik... 
Ziyaret sırasında memleketimin insanları bana ohha çüüüş dedirtti... Hatıra fotoğraf çektirmek için millet mezarın üstüne çıktı !!! 
Biz müslüman ve ölüye saygıya inanan bi toplumun evlatlarıyız di mi? Kıçımı yiyin !!! Aslında göbemi yiyin... O daha büyük ! :p

Hayatımda gördüğüm en sanatsal mezarlıktı! Mezar taşları birer sanat eseriydi... 

Bu yazı fotoğrafsız bi şeye benzemedi!!! 

Moskovaya bayıldım. Liman uzakta olamasa kaybola kaybola şehrin tadını çıkaracaktım ama olmadı!

Bu arada Moskova'da taşın allahı Rus hatunlarından göremedim!!!
Yeminle!
9 günlük gezi boyunca bi tane beni lezzo kıvamına sokacak bi yavru göremedim/göremedik!!!
Benim bu konuyla ilgili yorumum hepsinin Türkiyaa'da olmalarıydı!
Çirkin olanlar Rusya'da kalmış güzel olanlar bize gelmiş ! :p ;))

Lanet Limanın uzaklığından gece kulübüne de gidemedim!!!

Kısaca ben bu Moskova gezisinden bi bok anlamadım !!!
Sırf 5 günlük bi Moskova turu şarttır derim ! ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder