Etiketler

1 Mart 2012 Perşembe

Chios

Efenim bu sene Çeşme'deki 3. senemiz... Ve ben sonunda sakız çiğnemeye Sakız'a gidebildim !!!

Öyle zor ve zahmetli değil, naah burnumuzun ucu... Ucu daa, krizden dolayı açlıktan ağızları kokuyo olsada, Yunanlılar burunlarından kıl aldırmıyorlar...

Cıhk! İlla vizze diyorlar...
Ulan 45dklık kıçı kırık burnumuzun dibine niii vizesiiiiii desekte... Olmuyor...

Ebemizin bilmemnesine kadar beyan edip aldık vizemizi... Ağustos'ta başlatmayı uygun görmüşler... Bende 3 Ağustosta düştüm yollara...

Sevgili amcam, sıcak ben gelmem sen git dedi... Tek başıma, internetten egebirlikten biletimi aldım. Hafta içi %30 indirimli gidiyorsunuz... Gidiş dönüş 14 avroya patladı... Ala ala...

Feribot sabah 9'da Çeşme Limanından hareket ediyor... Sakızdan komşuları getiriyor sonra bizi götürüyor... Aslında ilk seferi bizden yapsalar benim gibi günü birlik gidenler için daha mantıklı olur...

Neden mi, Feribottan indik, karaya ayak bastık, yakın yerlere yapılan tüm turisttik turların saat 10'da başladığını öğrendik !!! Saate bi baktım ki, 10.10 !!!

Bu arada Çeşme Limanı, mimari hataya sahip!!! Yapıldığı zamanlarda günün birinde turistlik seyahatlerin olması çoook uzak bir ihtimalmiş herhalde... Sadece büyük ticari gemiler için 'gümrük' babında tasarlanıp-inşa edilmiş...

Check-in işlemleri binanın dışında yapılıyor... Binanın sağ tarafında bi köşeye atmışlar şirketleri... Sabah sabah çekinimi nerde yaptırıcaaaaam diye dolanıyosunuz ortalıkta... Polis memuru bıkmadan tek tek herkese tarif ediyor !!!

Limanın bahçesine girince sağa doğru gidin göreceksiniz efem... ;)

Egebirliğin feribotları büyük... Aracınızla çıkmak içinde bir sürü prosedür gerekiyor o yüzden, alt bölüm boş bir şekilde yol alıyorlar... İnternational ehliyet, özel yerşil sigorta... Ölme eşşeğim ölme!!! 2 sene önce arabayla dedenin doğduğu toprakları görmek için Yunanistan'a yol alırken hepsini yaptırmıştık... İnternational ehliyet pahallı olduğundan sadece 1 senelik çıkarmıştım !!! Ucuz olsa yaptırırdım on-yüz milyoncuk senelik !!!

Amaaan Türk'ün seyahat etmesi dert walla !!!

Neyse efem, püfür püfür esen rüzgarın keyfiyle 45 dk'da Sakıza vardık!

Anaaam, Kıprıs leeeyn burası !!! Limandan görünüş pek bi cezbedici değildi... Ne Rodos, ne Santorini, ne Lesboz(Midilli), ne Mikanos, ne Grit...

Eee yanni, şuncacııık ömrümde 2 defa Yunan Adaları turu yapmış olaraktan az-çok Yunan adası zevkim, kültürüm var... Albeniyi şıpdanak anlıyooor anında yorumumu çakıyorum !!! :pppp

Tipik Türkler olaraktan, feribottan bi alaaalaah nidalarımız eksik şekilde indik... 2 polisçiklik pasaport kontrolünün önüne yığıldık !!! Kesin her seferinde bunlar adamızı işkal edecekler diye ödleri patlıyodur !!! Yok abi medeniyet-düzgün sıra bizi bozar !!! Nerde abuk bi sıra var orda Türkler vardır !!!

Oflaya puflaya bekledik... Sıra bana gelince 'pasaportlarımı' uzattım ve polis ne yapacağını bilemedi !!!

Ee yani gariban ada pasaport polisi !!! Nirden bilecek, üniversiteyi Kıprısta okudum diye, Yunanistan'a Kıbrıs damgalı pasaportla giremediğimden 1 tane, sonra o pasaport bitti ama içindeki vizeler bitmediğinden tertemiiiz sayfalı bitane dahaaa ve o bitmeden devletimizin çipli pasaport çıkarmasıyla ve ecnebi memleketlerin illa onu istemesiyle alınmış çipli pasaportumla, eheee filmlerdeki kimlik değiştiren acanlar gibi adamın karşısına çıkıncaaa, hangi pasaporttan neyi kontrol edeceğini bilemedi !!!

Çekil kardiş çekil, aha bu yepis yeniden kimliğimi kontrol edicen, onun arkasındakiden vizemi, ötekisine hiiiç ihtiyacın yok ! Kıbrıs damgalı, ABD vizeli o !!! Vizeler bitince inşallah bende normal insanlar gibi tek pasaportlu olucam, inşallah maşallah... Dimi tanrııııım?

Neyse meraklı gözlerin eşliğinde pasaportlarımı alıp çantama koydum ve adaya sonunda resmi olarak ayak basabilmek için çıkışa doğru yöneldim...

Sakız Türklere bel bağlamış... Her yerde Türkçe kitapçıklar-broşürler... Gözleriniz yaşarıyor... Cafe ve restaurantlarda bile arzu ederseniz Türkçe menü veriyorlar !!!

Turları varış saatimiz ve pasaport polisinin önündeki yığılmadan dolayı kaçırınca tabanlara kuvvet oldum... Araba kiralamak istemedim... Adayla aynı adı taşıyan kenti gezeyim oldum...

Limandan sonra hemen içgüdüsel bir hareketle sağa döndüm ve kaleyi buldum. Kale harika. İçinde hala yaşam alanları var. Tipik Osmanlı izlerini gördüğünüz bir yer. Girne'deki Türk mahallesini b hatırlattı bana.

Bitişik nizam cumbalı evler bizden yadigar... Dar ve kıvrımlı sokaklar... Bahçe duvarlarından sarkan begonviller... Çok hoş... Tipik bir Yunan adası havası yok... Çivit mavisi ve beyazla donalı değil...

Maleseeef Türkiyede adam gibi, ya da daha doğrusu Yunanistan'da ki yapılışı gibi Frappe yapılamıyor... Özlemime yenik düşüp, kalenin içindeki bence çok hoş, herkese tavsiye ederim Hisar Kahvede Frappe keyfi yaşadım.

Adaya ayak basalı 10dk olmuş ben keyif derdindeyim !!! Aaa hava sıcak, serinlemeden olur mu?

Daha öncede yazmıştım, bizden kalan bir adet burdada var. Bizde arttık yok! Oturduğunuz anda su geliyor. Bedava. Siparişimin yanında küçük bir pet şişe getirdiler ve adam FREE dedi. Ada olduğu için su problemi olduğundan açık değil kapalı geliyor burda. Nefis buuuz gibi frappemi yudumlarken, ulan memlekette olsa şu suyu 5 liradan satar adam, bizim adetimizi bizden çok sahiplenmişler helal osssun diyip durdum. :)

Kale içinde yürüyüş yapın... Çok keyifli...
Ordan çıkıp trafiğe kapalı bir sokağa girdim. Mağazaların olduğu bir sokak. Feribotta birlikte geldiğimiz bacıların hepsi mağazaların içindeydi !!!

Ulan senin memleketinde alası var! Bizden önceki feribotla gelip İzmir'e Kemeraltına alışveriş yapmaya gidiyorlar... Senin 'aaay Sakızdaaan aldım' diyerekten hava civa atacağın şey kesin Kemeraltından !!!

Allam yaaa, ne alışveriş ne yesinleri desinler meraklısı bi milletiz yaaaa !!!

Ben bir tek The Body Shop'a girdim. Çeşme'de-Alaçatı'da yok. Ama sakızda var !!! Ayyyy İstanbul sosyetem Alaçatı'da kremsiz kalıyooo, elin Yunanlı adalısı kalmıyoooo !!! :pppp

Şöyle bi dolandım memlekette olmayan ama komşuda olan ni var diye, güllü bir el kremi serisi var. Deneyip çıktım, almadığıma pişman oldum. Nefis ! Memlekete gelirse alın-alıcam.

O sokak senin bu sokak benim dolan dolan yoruldum... Saat 2'ye gelirken sahilde bir tavernaya gittim... Bahçesinde kocaman ağaçların gölgesinde keyif yapmaya doyamayacağınız bir yer...

Yunan adalarında yemeğe doyamadığım tek şeyin siparişini verdim: Ahtapot ızgara !!! Yanında da çok sevdiğim Yunan birası Myhtos. Bari tam keyif olsun dedim, greek salad ve fava'da söyledim... Oh miiiiiiis...

Hıııııııııııım hııııııııııııııııııııım ve hııııııııııııııııııııııııııııııııım !!!

Bak yazarken ağzımın suyu aktı !!! Memlekette adam gibi adamıda geçtim hiç yapan yokki ahtapot ızgara !!! Komşunun balıkçılarına avrolarımı bırakıyorum oluyor mu?

2 saate yakın yemek keyfi yapıp, sahilde bi dolanayım dedim. Uyyyy belediye plajında üstsüz bacılar var !!!

45dklık mesafede farklı örf-adetler ve yaşam alışkanlıkları. İnsan bu kadar yakın ve bu kadar farklı olmaya isteristemez şaşıyor...

Öğleden sonra adalıların siesta zamanıdır. Kıprıstan alışığımda, bunlar biraz fazla uzun yapıyorlar, 2-7 arası tüm dükkanlar kapalı!

Ben millet gibi üst-baş alışverişi manyağı değilim. Ben gittiğim yerlerden yiyecek-içecek getiririm! Feta'yı çok severim. Yunan beyaz peyniri. Offf amcama nefis bir keçi peyniri, kendime feta ve ev yapımı olan daha nefistirde nasıl bulacaksın onu ceviz macunu alıp döndüm efem...

Dönüş saati çok erken 5'te!!! Sebep olduk, sizi bırakıcaz, sabah getirdiklerimizi alıp tekrar geri dönücez adaya dediler! Beeee olduk!

Dönüşte rüzgar vardı. Hadi gerçeği söylim güccük bi fırtına... Amcamın ödü kopmuş ben gelene kadar... Ege egeliğini yaptı ve hoplaya hoplaya bizi evimize getirdi. Ege denizide az namussuz diil, yüzeyde görünen bişi yok alttan yapıyo dalgasını...

Turist infodanda bir sürü broşür aldım. Sakızın kuzey tarafı daha cafcaflı-daha görülmeye değer. Sakız kentinde bişey yok. Araba kiralayıp içerlere gitmeniz gerekiyor. Ortaçağdan beri sakız ağaçlarını korumak için yapılmış köyleri görmeniz gerekiyor...

Gerekiyorda, tek kişilik BB 65 avro. iki kişi 88! Bence çok. Santorini-Mikanos olsa tamamda... Komşular darılmasın ama kıçı kırık bi adaya fazla bence...

Pansiyon vari şeylerde bulamadım. Kardeşiiiim illa paralı ziyaretçimi gelcek adanıza???

Kıbrıs'ı seven biri olarak Sakızıda sevdim. Ama çok aşık olmadım. Belki kuzeyi beni etkileyecek bilemiyorum...

Sakin-huzurlu-dostane-leziz...
Sakız likörüde almadım. Dünyada sakız sevmeyen bi ben varım sanırsam... Wallah billah uzuuuun uçuşlarda sigara krizine girdiğimde bile çiğneyemem!!! Kahve yanında da illa içim diyede ölmüyorum...
Uzo zaten rakı sevmeyen biri olarak beeeaaa dediğim bişey...

İzmir ve civarında yaşayanların kaçamak-keyif yeri olabilecek bir yer. İmkanınız varsa ve bu civarda oturuyorsanız, seyahat etmeyi de seviyorsanız bence durduğunuz kabahat!

Yani benim aklımdaki oda ücereti 30-45 avro. Ben öyle yakıştırdım-uygun gördüm bu adaya kardişiiiim !!! Yuw sabah çıkıcam-gece yarısı gelicem bi duşa bi yastığa 65 avro çok bence!!!

Efenim, anacığımı bekliyorum, o gelince tekrar gidiciiiz. Anacım bendende maceracı çıktı, amaaan kalcak yer buluruz dert etme diyor! Yok yook anama 60 olmak yaramadı! Benden bi maceracı-benden bi gez-geç oldu ki mukadderaaaat ! 

Ben Dalgıç'a gidim sorim bakim uyku tulumu varsa alim... :pppp

Hadin hayırlı sakız çiğnemeleeeer ! ;) :pp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder