Etiketler

10 Mayıs 2012 Perşembe

Mimarlık Vakfı&WTS Cuba Turu

Genellikle mesleki gezilere katılmam 'hayal' olarak kalır...
Aaaa oda şöyle bi gezi yapıyo beee vakıf şuraya gidiyo der, ben gidemem benim yerime eşim-dostum hatta annem katılır!!!
Sevgili annem, mimar eşi ve annesi olarak mesleki ortamlarda bizden çoook daha iyi tanınır ve aktiftir kiiii mukadderaaat !!! :)))

Mimarlık Vakfının '1 Mayıs'ta Cuba'dayız' gezisi mail box'ıma düştüğünde tüm hücrelerim 'giiit, giiiiit' demeye başladı... Başladı ama cep ve cepkenin birazcık delik olduğu bir döneme denk geldiğinden  'yancısız' olmayacak bu iş diyerek bi umut yanıma yancı aradım... 

Kimseyi bulamadım! Benden daha gez geç olan anam bile bu sefer ı-ıh yapınca, tek kişilik ücret farkı da fazla gelince bağrıma tas başmış hayatıma devam ederken sevgili annem bir gün ofisime geldi ve bana 'Hadi Cuba'ya gidiyosun' dedi !!! 

1 Mayısta Cuba'yı deneyimlemeyi ne kadar çok istediğimi bildiğinden annecim kıyamamıştı bana... ;)))
Yupppiiiiiii !!! Yemin-billah söz artık gelecek için para biriktiricem, maddi olarak yaşımın gerektirdiği sorumluluk neyse onu alıcam (:pppppp) diyerek anamı-öpe koklaya WTS'nin yolunu tuttum! 

WTS hiç deneyimlemediğim ama  ex sevgilim sayesinde bildiğim bir firmaydı... 
Dönem dönem onları arar, hiç bir zaman karşılamamızın imkanı olmayan seyahat rotaları çizerdi onlarla...

Tabü tabü, ben hafta da 2 gün adamlara çamaşıra-bulaşığa giderim, sen de almanca ders verirsin... Ne o şahsımıza münhasır bi turla dünyayı dolaşıcaz !!!

Yürü git!!!
Tamam yayız, gezginiz, hayalperestiz deee, hani çok belli olmasa da ucundan acık mantığımız var yanniii !!! :)))))

İlk gidişimde tercih ettiğimiz firma Pronto olmuştu. Normalde hep çalıştığımız bir firma olmasına rağmen Cuba gezisinden önce onları bir sürü soru yağmuruna tutup deli etmiştim... Hep gittiğim kıt'aya seyahat etmiyordum... Dünyanın öbür ucuydu... Aç kalacakmıydık, tecavüze uğrarmıydık!!! Yanımda 50'lerinde 3 hatun vardı... (annem,teyzem ve annemin bir arkadaşı)Güvenlik-sağlık-geziler-konaklama-yeme-içme ve en önemlisi rehber çok önemliydi... Deli gibi araştırıp-soru sorup ki bize rehberlik edecek şahısla daha önce çoook seyahat etmiş olsam da Cuba konusunda ki tecrübesine varıncaya kadar incik-cincik araştırarak gitmiştim... :))

Ama bu sefer hem Mimarlık Vakfının verdiği güven hem de hiç deneyimlemesem de sevgilinin sonsuz inceleme ve araştırmalarından güven notu almış WTS bende gezi öncesi hiiiç paranonayakça sorulara ihtiyaç hissettirmedi! 

Eee tabi bi de 2. gidişin verdiği rahatlık vardı. Ülkeyi az-çok tanıyordum... Tek derdim onca mimarla 9 günün nasıl çıkacağıydı!!!

Mimarlar mimarlara dayanamaz da... :))))))

Ben gittiğimde grup kapanmıştı... 23 kişilik grubun uçak biletleri alınmış, otel rezervasyonları halledilmişti... Sevgili annemin, kızım görmeyi çok istiyo napıp edip onu da dahil edeceksiniz demesi üzerine gruba sonradan dahil olmuştum...;)

Cuba gezisiyle ilgilenen B.Y. bey, (efenim kendisi böyle yazılmak istedi de) otel de sorun çıkmaz ama uçakta çıkabilir, sizi grupla değil gruptan ayrı uçurabilirim dediğinde, amaan gidim de gruplu-grupsuz fark etmez oldum... Grupla gitsem de işin uçma kısmında ayrı-gayrı takılacaktım çünkü... Tüm seyahatlerimde mümkünse check-inimi kendim ayarlamayı tercih ederim de çünküüü...:))) 

Grup İspanya üzerinden Cuba'ya gidecekti... İberya'da yer kalmadığından grupla aynı gün ancak onlardan daha erken saatte Air France ile Cuba'ya gidecektim...

İberya ile uçmadığıma aslında mutluyum. İberya'nın saatleri adamı bezdiren türden. Air Fance'la çok beklemeden bağlantılı uçuş yapabiliyorsunuz... Paris-Cuba uçuşu için 2 saat bekledim. Grup Madrid-Cuba uçuşu için yanlış hatırlamıyorsam 4 saat bekledi! :))))

Bazen sona kalan dona kalmıyoooor efem ;))))

B.Y. Bey, Cuba'ya onlardan 3 saat önce ineceğimi söylediğinde 3 saat sizi beklemicem dimi havalimanında oldum!!!
Kesinlikle dedi B.Y. Bey...
Sizin bizden önce otele transferinizi sağlayacağım...
O la laaa...
Çünkü toplamda 13-14 saat sürecek bir yolculuktan sonra havalimanında 3 ve + bir süre daha beklemek dünya basınında 'Habana Jose Marti Havalimanında cinnet geçiren Türk mimar...' olarak çıkabilirdi... :pppp

Dönüşte de onlardan 2 saat önce uçacaktım, dönüşte de aynı şekilde transferimin sağlanacağını söylediğin de ok dedim... Anacığımın yuroları helaal osssun size! ;p


B.Y. Bey, uçuş günü grupla sabah 04.00 sularında buluşacakken, her türlü evrakımın ben de olmasına rağmen benim için 03.30'da havalimanına geldi...


Bilet-bagaj işlemleri sırasında ayak üstü konuşup Cuba'da görüşmek üzere diyerek ayrıldık... 
Normal de gelmesini gerektiren bir durum yoktu, her türlü belgem, beni karşılayacak kişinin nolur ne olmaz telefon numarası her şey elimdeydi... 


Hııım dedim güzel... Güzelce sağdık, şimdi çayıra mevlam kayıra demiyorlar yani... şşşşş... ;)))


Bu arada genellikle rehberin ya da size eşlik edecek kişinin telefon numarasına son gün sahip olursunuz ve o telefon havalimanında buluşma saatinizde aktif olur... B.Y. Beyin göndermiş olduğu son 2 mailde aşağıdaki telefon numarasından 24 saat boyunca benimle irtibata geçebilirsiniz demesinden de bahsetmeden geçemeyeceğim!


Her neyse efem, işlemlerimi yapıp bir sonraki yazımın konusu olacak yolculuk bölümüne geçmek üzere bir türlü kırmızısına boğaların giremediği sevgili bankamın, inatla bin bir zorlukla verdiği kartımın keyfini sürmeye geçtim... ;))


Dehşet uzun süren, indiğimde kendimi ve tüm sülalemi elden geçirdiğim seyahatim sonrasında sorunsuz bir şekilde karşılanıp Cuba şartlarına göre konforlu sayılacak bir taksiyle otele transferim yapıldı...


Otele girişim sırasında otelin bir kusuru oldu... Asılında 2 kusurları oldu da burda bir tanesini yazıcam... Normalde Cuba'da otellere giriş yaptığınızda size 'hoş geldiniiiiz' kokteyli verirler... Ben gruptan ayrı tek başıma giriş yaptığımdan otel beni iplemedi... Tabi halim olsaydı çingenelik damarlarımı kabartıp borumu leeeyn tek kişilik oda farkını aslanlar gibi ödeyip gelmişim nerde benim kokteylim diyebilirdim de, bu sefer hem sigarasızlık hemde yanımda oturan ilerki yazımda bol boool sevgi sözcükleriyle anacağım manyak Belçikalı hatunlar sebebiyetiyle hiiiç bişeye halim yoktu... Olaydı... ;)))


Tur ekibi korktuğum gibi çıkmadı... Ben bu güne kadar nasıl mimarlarla bir araya gelmişsem artık! (:ppp) Sorunsuz, kaprissiz ve Türkün olduğu yerde olmazsa olmaz olan 'sidik yarışsız' bir ekipti... Walla hala inanamıyorum !!!


Herkes evli barklı tek bekar ben olunca, bu seyahat de akşamları yalnız takılacaksın beep oldum...


Oldum ama B.Y. Bey saolsun beni yalnız bırakmadı... İlk defa Cuba'ya gelmesine rağmen, bana eşlik etme konusunda büyük bir centilmenlik örneği gösterip beni çok şaşırttı... Bende sayesinde tek başıma takılıp sıkılmaktan ve bi süre sonra derdi-tasayı-Türkiyeyi düşünüp arızaya bağlamaktan sayesinde yırttım... ;) Kendisine arkadaşlığı için ne kadar teşekkür etsem az... 


Bazı yerler ne kadar tek başınıza takılmaya alışık olsanız da sevseniz de tek başına keyfi çıkmayacak yerlerdir. Cuba'da öyle... Paylaştıkça daha keyifli-daha eğlenceli olan bir yer... Size tavsiyem kafa dengi birisi ya da birileriyle gitmeniz... Mıymıy karınızla-kocanızla-dostunuzla-sevgilinizle çekilecek bir yer değil Cuba. Yaşamayı seven, eğlenmeyi bilen ve eğlendiren insanlarla Cuba cennetliğine cennet katan bir bir yer... ;)


Rehber açısından da çok şanslıydık. Asıl rehberimiz sanat tarihi profesörüydü! Şansımıza öyle çıkmıştı ama bir mimar grubuna da öyle bir rehber yakışırdı... 2. yardımcı rehberimiz ise Cuba'daki tek Türkçe bilen rehberdi... Fidel !!! İtinayla tarafımdan tavsiye olunur... Dilinizi neredeyse sizden iyi konuşan, Türkiye'de yaşamış, yerli bir insanla gezmek, görmek, öğrenmek bambaşka bir deneyimmiş !!! 


Fidel freelance çalışıyor... Tursuz kendi başınıza gitmek isterseniz adresini WTS B.Y. Beyden veya benden de alabilirsiniz... 


Turumuzda her şey dahildi... Sabah, öğlen ve akşam yemekleri... Yemeklerde ki ilk içkilerimiz de... Ekstra tur ücreti-vs. yoktu. Baştan her şeyi ödeyip gitmek çok büyük bir rahatlık. 


Yanıma fiyat yüzünden kimseyi bulamamıştım... Oysa sıradan bir turla gittiklerinde katılacakları her geziye ödeyecekleri parayla toplamda benim ödediğimi hatta daha fazla ödeyeceklerini anlatamadım!


Geçen sene, tüm geziler ekstra ücrete tabiydi... Gelmişsin taaa bilmem nereye ay gitmim-görmim-yurocuklarıma kıymayayım, onu yemeyim-bunu içmim-denemeyim diyemeyeceğinizden aynı paraya çıkıyo toplamda... Ha geldim ama hiç ekstra bişeye katılmam derseniz o ayrı da kardeşim gezip görmiceksen o zaman ne işin var dünyanın bilmem neresinde????? Di mi yaniii?


Bence uzun mesafeli 'özel durumlara sahip' yerlerde paraya kıyın, her şey dahil takılın... 
Hem gezip-görme açısından hem gidilen yere göre yemekleri nerde yiceeez stresine karşı!!! 


Ex şirketin bizi götürmediği ya da götürüp ekstra para istediği her yere parasız gittik... Zaman zaman kendilerinden jestlerde yaptılar ki bu müşteri memnuniyeti açısından süperin ötesinde süperdi!


İnek yerine konmak ve durmadan sağılacağını bilmek çok rahatsızlık veren bir tutum. Ama maalesef ülkemizdeki bir çok tur şirketi ödediğin hizmetin dışına çıkmamak için çırpınıyor ve sonuna kadar inek yerine koyuyor seni... Taynicik bir jestle kendisine nasıl artı sağlayabileceğini umursamıyor... 


Baane... denerim, memnun kalmazsam bir daha tercih etmem çook çok memnuniyetsiz kalmışsam da şikayetimi Başaran amcaya yazarım... ;)


Kısaca hiç ummadığım kadar başarılıydı WTS. Gerçekten çok şaşırdım! 
Hatiii leeeyn bizi öğlen mamasına oraya götürüp ıstakoz mu yedirceksiniz, sıkar dediğim yere, Cuba hükumetinden kaynaklanan bir aksaklık yüzünden kendilerini affettirmek için  götürüp deniz mahsulleri ziyafeti çektirdiler !!!!

Bunca zamandır piyasadaki bir çok tur şirketini deneyimlemiş biri olarak bu benim için büyük bir artıydı...
Satıştaki hizmet... Seyahat sırasında verilen hizmetler... Seyahat sonrasındaki yaklaşım ve müdavim bir müşteriyseniz müdavimliğinize verilen değer... tüm bu başlıklar altında tüm şirketleri rahat rahat değerlendirebilecek tecrübem var... Ve WTS iyiymiş... :)))) 


Dönüş transferim gelişimden daha harika oldu. WTS'nin Cuba'da çalıştığı turizm firmasının müdürüne emanet edilip havalimanına transferim sağlandı!


Hem de ne sağlanma!
Rom cenneti bi yerden elbet tüm valizim rom dolu dönecektim. Ve Air France'ın 23 kiloluk bagaj limitini ister istemez aşmıştım. 


Walla gördüğüm en yakışıklı orta yaşlı Cubalılardan olan Carlos (Bu arada adama giydir keten takımları başına da şapkayı tak bin zaman makinesine git 50'lere... !!!) 27 kilo gelen valizim için Air France'da çalışan dostlarını seferber etti... Fazla bagaj parası ödemeyi bırak, tek başıma seyahat ediyorum ve 9 saat boyunca rahat uçabilmem için uçmadan önce rahat rahat sigara keyfi yapabileyim diye Air Farnce'ın VIP salonuna giriş ayarladı bana!


O la laaaa...
Daha ne isterim?
Ex günlerdeki gibi uçakta sigara keyfi yapabilmeyi isterim... ;)))))


Sıradan bir şekilde otelin önündeki bir taksiyle de havalimanına gönderilebilirdim...
Ancak, bizimle birlikte olan WTS'nin tur yetkilisi B.Y. Bey fazla bagajım, almış olduğum resimler, çıkışta yatırılan para v.s. durumlarından dolayı tek başıma problem yaşamayayım diye beni tek başıma havalimanına yollamadı!


Çok şahit olmuşumdur, gezi bitti diyerek havalimanında ortadan kaybolan rehber!!! O sırada sen gümrükte sorun yaşıyosundur, ülkeden çıkarmayacaklar mı bunlar beni, rehber nerde leeeyn, yardımcı olacak yok mu diyosundur... adam oooo...o! 


Bir sürü artıyla döndüm WTS hakkında...
Gazete ilanına çıkan bir şirket değil WTS. İnternet sayfalarından tanıtım yapıyorlar...
İster kişiye özel, ister özer grup ya da hazırlayıp sattıkları tur paketleri... Seçim tercihi size kalmış...
Turizm işinde çalışan bir arkadaşım kendisi için 'seyahat terzisi' diyor...
Elbet dikiş önemlidir... Usta bir terzinin elinden çıkma ürün kusursuzdur ancak bir mimar olarak eğitimim ve tecrübelerimle  tasarımcının uygulayandan çok daha önemli olduğunu düşünüyorum...


Bir şey size göre-koşullarınıza göre tasarlanmamışsa uygulama başarılı olamaz...


WTS için seyahat tasarımcıları diyebilirim...
Size özel, sizin için seyahat tasarımları için adres; http://www.wts.com.tr/

Bu arada sevgili vakfıma da bu harika gezi için teşekkür ederim... ;) Bundan sonra eşi-dostu gönderirken muhakkak ben de katılacağım gezilerine... Meslektaşlarınla gezmek güzel oluyomuş! ;)


Çoook uzun yazdım di mi? Eeee özlemişim yazmayı... Dil gevezesi değil kalem gevezesiyim diye yazmıyor mu tanıtımım da??? ;)))


Yuw bana bi I pad alın bari de, seyahatler de yayınlayamasam da oturup yazim yaaaa !!! 


Sevaptır...
Bu hatun Cuba'ya çok çoook aşık döndü... Kısmetse 3.ye de gidecek... O kadar yol parası-otel parası-rom-mojito parası masrafı var... Bi I pad hıım? :p :))))))))))))))))

1 yorum:

  1. merhaba,
    wts yi internetten bilmek yetmiyor deneyimlemiş birinin anlattıkları benim gibi özel gruplar hariç grupla gezmeyi sevmeyen biri için harika.

    YanıtlaSil