Etiketler

17 Mayıs 2012 Perşembe

Pinar del Rio

Millet ermek için, aydınlanmak için yoga yapıyo, Tibet'e-mibet'e gidiyo... 
Benim erdiğim, aydınlandığım, huşu moduna geçtiğim yer Pinar del Rio! 
Bende nasıl bir etkisi var anlatamam... 
Bir sürü şey bu vadi de bende anlam kazanıyor ya da anlamaya başlıyorum... 
Avatardaki gibi sanki köklerimle iletişime geçiyorum! 

Pinar del Rio Havana'nın batısında yer alıyor... Nefes kesen bir vadidir... Kireç taşı oluşumlarla yeşil sizi şaşırtır... Havada asılı duruyormuş izlenimi veren ağaçlar sizi alır çocukluğunuzda bile hayal edemeyeceğiniz bir masal alemine götürür...
Yani sizi bilmem ama ben burda gidiyorum alemlere... ;)))
Bu vadiyi gezmeden sakın dönmeyin. Şayet turla geliyorsanız zaten sizi götüreceklerdir... Bu vadi dünyanın en mi en nefisi tütünlerinin yetiştiği vadi... Ex yazılarımı bi zahmet okursanız nedenini ve sebebini öğrenirsiniz... :) 

Vinales kasabasında genellikle durmayı planlamıyor turlar. Ancak geçerken binalar insanları öyle bir çağırıyor ki durmak zorunda kalıyorlar... :)


Vinales vadisinde Mural de la Prehistoria duvar resmi görmeden dönülmeyecekler arasındadır. Tarih öncesinin duvar resminde evrim anlatılır ve tarih boyunca bu bölgede yaşamış canlılar resmedilmiştir. Bu bölge çok keyifli... Ancak turla gidince çok uzun süre kalamıyorsunuz... Çimlerde yatıp-yuvarlanmak, kafeler de oturup keyif yapmak pek mümkün olmuyor... Ya da çok kısa süre de yarım yamalak yapmanız gerekiyor... Cennetin içkisi Pina Colada içmeden otobüse binmem dedim iki arada bi dere de içtim! :)) Bu arada rom'u siz kendiniz ekliyorsunuz... Ne kadar arzu ederseniz... Acemi çaylaklar olarak doğru düzgün karıştırmadığımızdan bunun romu az oldu diyerek bol boool koymaktan güzel kafalarla az otobüse dönmedik! ;)))) 

Bu bölgeye gelip de ne yapılmadan dönülmeeeez... Tütün çiftliği ziyaret edilmeden dönülmeeez!!! Maalesef mayıs ayı tütünlerin toplandığı bir ay olduğundan geçen sene şubatta toprakta bizi selamlayan tütünlerden eser yoktu... :( Ben şanslıydım ekili hallerini görmüştüm... Grup adına üzüldüm ama... Geçen sene de bu çiftliğe gelmiştik... Sadece tek bir çiftçi mi turistlere hizmet veriyooo diye merak ettim cevabını alamadım... :)
Cuba'da tek Türkçe konuşan rehber Fidel! Kırmızılar yakışmış dimi? ;ppp Bu sefer fotoğraf değil video çektim... Geçen sene bu çiftlikte çekilmemiş delik bırakmadığımdan... :))) Çiftçi sizleri tütün ambarına alıyor ve tütünü nasıl ektiklerinden başlayıp nasıl puroya dönüştüğüne kadar nefis bir brifing veriyor... İsteyen burdan organik puroda satın alıyor ancaaak, aman tikkat biraz sert burdaki purolar... :)))) 

Tanıtımdan sonra evinde kahve ikramı yapıyor... Yaşamlar bu kadar sade... Bu çiftlik hem bana iyi geliyor hem de canımı çok acıtıyor... Mutlu ve huzurlu olmak için böyle bir sadelik yeterken... Neyse... Burası gezgin Ozy'nin blogu, öfkeler, acılar öteki blogta hayat bulacak... :))) Tayni verandada ki salıncaklı sandalyeye kurulup, çevremde o kadar insan varken medite olduğum manzara bu! Şükrettiğim, farkındalığımın arttığı, aydınlandığım, azla da zengin olduğum, asıl ihtiyacımın ya da ihtiyaçlarımızın ne olduğunu gördüğüm... Bırakın beni ben burda yaşmak istiyorum diye içimden çığlıklar ata ata otobüse zor gittiğim yer burası... 

İyi gelen bir yerinin olması güzel de ha diyince gidememek işte... Yavrum hangi sevdam kolay oldu ki... Ruhumda rahata ereceği yeri teeeee nerelerde buldu!!! Onca yolu git... Para ayır... Peeeeh! :))))))

Herkeste bendeki etkiyi yapmadığına eminim... Benim gördüğüm ya da görmeyi orda tercih ettiğim şey farklı olabilir... Gidip de bu mu leeeyn de olabilirsiniz  olmayabilirsiniz de... Ama giderseniz benim için gözlerinizi kapatıp derin bir nefes alın... Ozy için diyerek... ;) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder