Etiketler

14 Mayıs 2012 Pazartesi

2012 Mayısında Habana'ya göz gezdirmece... ;)

Karayipler'in en büyük adasıdır Cuba... Müziğiyle, nefis popolu kadınları ile, ilginç palmiye ağaçları ile, filmlerden görmeye alışık olduğunuz 'gerçek koyları' ile, nefis romları ve kokteyleri ile, bir birinden lezzetli ve çeşitli tropik meyveleri ve maalesef kadınların bacak arasında sarılmayan nefis purolarıyla Cuba cennettir! 

Cuba doğal güzelliklerinin haricinde devrimiyle de cennettir bir sürü insan için... 

Herkesin keyfine-arzusuna göre bişi vardır Cuba'da... Bi Andy Garcia yok yalnız ki... Napalım... Kadı kızının bile o kadarcık kusuru olur diyip yakışıklı yerli erkek sevdamızdan vaz geçip ilişkimizi devam ettiricez... :p 

Geçen sefer Cuba tarihi ile ilgili kapsamlı bilgiler verdiğimden bu sefer hiiiç o işlere girmiyorum... Merak eden girsin okusun efeeem! ;)

Cuba'nın başkenti Habana gez gez bıkmayacağınız bir şehir... Restorasyon çalışmaları başlamış olsa da sizi harabeliği ile karşılıyor... Nasıl bir güzellikse o harabeliğede vuruluyorsunuz... 

İlk gezmeniz gereken yer Old Habana... Eski Habana'da tur atmadan, sokaklara girip çıkıp kaybolmadan, yaşamları görmeden-değmeden gittim gördüm diyemezsiniz... 

Mimarisi harikadır... Sömürge döneminin nefis binaları sizi kendisine aşık eder... Bi ev alıp restore etsem de otursam demeyen bence yoktur... 

İspanya'da daha çok Endülüs bölgesinde görebileceğiniz nefis bir Hristiyan-Müslüman mimari kimliği vardır... Dünyanın her yerinde sömürge döneminin tek iyi ve nefis unsuru mimariye olan katkısıdır.Cuba'da da sömürge döneminden kalma nefis bir mimari zenginlik var ki...  Neredeyse dünyanın öbür ucunda İspanya'da gelişen Hristiyan-Müslüman geleneği olan mudejar konaklarını görmek nefis bir deneyim!

O konakların yapıldığı dönemde yaşamak çok isterdim... Büyük avlulu konaklar, avluya açılan odalar ve kölelerle birlikte bir yaşam... Güneşin avlunuza yaptığı oyunlarla keyif yapmak... Yüüüüksek panjurlu pencerelerin mekanlara kattığı ferahlık, huzur ve keyif duygusu... Hristiyanlığı bu topraklarda kabul ettirebilmek için demiri kullanmışlar... Demir bu topraklarda dantel gibi işlenmiştir... Pencere fotoğrafları çekenler Cuba'da ferforje sanatının fotoğraflarını çekmeliler bence... Oymalı demir pencere parmaklıklarına rejas deniyomuş efem... Yani sanat tarihi bilgim de bi yere kadar... Bi yerden sonra kitaplara inanmak durumundayım... ;)))) 

Habana bölge bölge gezilebilecek bir yer... Eski Habana, Centro Habana (Merkezi) Vadado ve Miramar...Görmeniz gereken yerlerdir efem...

Ex ve Centro Habana'dan başlayalım derim ne dersiniz... Uff ulaan şöyle gerçeğinden bi mojitocukda olaydı o zaman ne keyifli olurdu bu gezme ya... Neyse... ;)

Ünlü Capitolio... Beyaz Saray'ın çakması... Geçen senede içini gezememiştim... Tadilattaymış efendim... 1929'da yapılmış... Her daim önünde fotoğraf çektirmeniz için ex Amerikan arabaları vardır... Elbette ki ücretliiii !!!! Gizli kapitalizm var Cuba'da bebeeeem ;)))) Binanın arka sokağında Partagas Tütün Fabrikası var. Geçen sene orayı ziyaret etmiştik... Bu sene gitmedik ve gitmedim. Ama tavsiyem olunur... 

Yeri gelir fakirler-gak-guklar diye eleştirdiğiniz meleketin Opera binası!!!! Yine bale izleyemedim ya !!! Cuba balesi dünyada önemli balelerden yafrum... Adamların sadece salsası yooook !!!

Bi yerlerdeyim ama nerde... Devrim müzesinin oralar sanırsam... ;))) Dise de mukadderaaat !



Devrim müzesinin karşısında ki müzede devrim sırasında kullanılan araçlar sergileniyor... Habana'da boş 1 gün yetmiyor... Bence turlar 13-14 günlük olmalı... Ya da benim gibiler için artık tursuz paşa gönlümün istediği kadar kalabileceğim serbest gidişli bir gezi olmalı... Yeaa beybi ne kasıcam artık turu... :)

Koyacak edecek, yazacak çok foto var da... kısa kesmek en hayırlısı ;) Yavaş yavaş Old Habana'ya giriş yaptırıyorum size... Plaza de la Catedral meydanı çok şirin bi meydan... Akşam üzeri meydandaki kafede oturup keyif yapmanızı itinayla tavsiye ederim ancaaak, ecnebi adamlara kancayı takmış Cuban yafruların arada kimseyi takmaz hal ve hareketleri sizi ohaaa laaan çüüüş boyutuna getirip, görüş alanınızın dışında kalmalarını sağlayacak bir oturma pozisyonuna itiyor... ;))) Yani geçen sene 2 Amerikalıyla gelmiş bi yafru bana ööööğ yaptırttı!!! Masanın altından adamı öyle bi mıncıklamaya başladı ki, tüm sapık feeentazilerimi Amsterdam'da yaşicaktım ben yaaaa diye bi ağlamadığım kalmışdı!!!! :pppppppppppp

İşte katedral... Son derece yalın bir Barok... İçi daha da sade... Bu katedral Meksikoya gitme arzusu duyuruyo bana... (Büyük ihtimalle Meksikaya gitme arzusu... :ppp) En son balkonumdaki martılar Portekiz'e gitme arzusu duyurmuş gitmiş ve.... :)))))) Ben hala hislerimin peşinden gitmekten vaz geçmiyorum yaaaa !!! Neyse bu katedral sebebiyetiyle gidiciiiz Meksikaya... bi ara :)))) 


 Bu meydana gelipte ne yapılmadan dönülmeeez, katedralin hemen önünden yürüyüp girebileceğiniz sokağa girip Mojito içilmeden dönülmeeeeeez !!! Artık çok turistik olmuşlar ama buraca kadar gelip 1 defacık denemeden de ıyk-mıyk yapılmaz yanniii ;))) La Bodeugita Mojito'nun evidir... 




İşte gerçek mojitolar hazırlanırken... Bu arada saat sabahın 10'u!!! Sabah mabah demedik içtik bizde... ;)))
Hörmetle efem eğiliyorum önlerinde... Biraz pahallı biraz çok turistik ama olmazsa olmazlardan... ;)



Katedral meydanında keyif yaptık mı öyleyse bambaşka bi yere gidiyoruz... Biraz yüricez... Yürürken hayatın içine gireceğiz... Manavlar-kasaplar görücez...  Bu sefer deneyimlemedim ama siz bir kerecik deneyimleyin ve evlerinde kaçak puro satanların evlerine gidin... Yaşamları görün ve eğlenin... Korkmayın böbrek mafyası yok... Geçen sene deneyimledim ;)))))))))

Calle jon de hamel muhakkak görmeniz gereken bir yer... Malecon'un arkasında yer alır... Salvador Gonzales kendisini Afro-Cuba kültürünü korumaya adamış nefis bir sanatçıdır. Tüm sokak onun eserleri ile doludur. Atölyesi de bu sokak da...Adamın asistanı olmak isterdim... Beaaa !!!

Şimdi böyle bakınca abi küvetleri sökmüş karalamış diceksiniz... Yok öle bişiii...Her parçanın bi hikayesi var... Yanınıza yaklaşan adamdan CD almak için CUClarınıza kıyarsanız ne ne demek öğrenirsiniz... :)))))))


Olay budur abi... Kısaca diyo ki siyahımızla beyazımızla en büyük BJK demiyooo!!! :pppp Tüm farklılıklarımızı kabul ediyoruz... Biz tek Cubayız diyo şşşşş ;)))))


Eks adetlere devam... Kırmızılı yafru nefis bişi yaaa... Bitkilere bereket adaklarıymış onlar... Bulsaydım Çeşme için alacaktım 10-20 daneeee ;))))


Yeees Ozy bizi sanattan mahrum etti diyemezsiniiiiz ;))) Şincik en bi en sevdiğim meydana gidiyoruz... Cuba'nın nefiiiis biralarını yapan Factoria Cervezas y maltas'ın yer aldığı Plaza Viejaaaaaaa'a!

1587'de tasarlanmış bu meydanın daha güzel fotoları var elimde ama blog kotan yetersiz git satın al panoromik fotolarını öyle koyyim diyince mukadderaat artık!!! Geçen seneki yazımda da yazmıştım meydanın ortasındaki Neo-klasik mermer havuz peeek beğenilmez... Ama ben beğeniyorum... Bir Prag havası yok elbet ama bu meydan da kendimi orta Avrupa'da hissediyorum... His benim kardeş... :pppp 

Buraçta oturup bira içmezseniz sizi öldürürüm leeeeyn!!!!




Ahan da Cuba'lı Taps!!! :))))))))))))





Deniz mahsülleri manyaa olarak başka neyle biradan önce altlık yapabilirim??? Karides ve Istakoz kokteylim efeeem... Hıııııııııııııııııım... Abidin yaaa hep kaçırıyosun en keyifli anları mı! :ppppp

İçersi de çok hoş ama sigara bağımlısıyım beeep ;)))




Şincik ara sokak gezeliiiiim...

 Sakın ha pazarlık etmeden binip gezeyim demeyin!!!

Sade ve basit! Herkes çok şaşırıyo görünce... Kıbrıs'a ilk gittiğimiz de oraçta ki bandabulyalarda da durum buydu... Bi nevi memleketimdeyim leyn! :))

Restore etmeden, cam taktırmadan yaşıyolar... Hırsızlık fazlaca var... Biraz herşeyi devletten beklemeleri nahoş! 
Çok hoş detaylar var... 







Otelden estantaneeee... Karizma diye ben buna derim!




 Ünlü devrim meydanı...
Kaleden Habana'ya bakış...





Konacak çok fotoğraf var... Yazacak çoook şey var... İzninizle bi gün onları bana para kazandıracak bi kitap da yayınlamayı tercih ederim ;))) Ex yazılar yeni yazılar ortaya karışık bol infolu-fotolu yerli malı yurdun malı blogların en iyi Cuba yazıları bende... ;))) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder