Etiketler

2 Mart 2012 Cuma

London 14 şubat volum 2

Ozy Ozborn Çin mahallesine gidip ördek yemeden Londra'dan dönmeeeez! Memleketteki çayniz restoranlar maalesef bu konuda başarılı değiller... Roasted Duck yemek için bende İngiltere'ye gitmeyi bekliyorum hep sabırla... Çin yemeği sevseniz de sevmeseniz de, muhakkak çayna towna gitmenizi tavsiye ederim. Derli toplu çok güzel bir bölgedir. New York'taki bana çok düzensiz, büyük ve karışık gelmişti. Küçük İtalya ile iç içe girmişlerdi bide... Karman-çormandı yani...

Londra'daki düzenlidir... Aklınızı karıştırmaz... Sakince keyif alırsınız... Sakin derken mekansal düzen-tasarım anlamında... Yoksa günün her saati kalabalıktır efem... ;) Her bölgenin daha doğrusu mahallenin internet sayfası var. Nişantaşı diye ölüyoruz... Adam gibi kendine ait bir internet sayfası yok... Buyrun efem size plan yapmanız için internet sayfasının adresi:http://www.chinatownlondon.org/ 

Loon Fung bölgedeki en büyük çayniz süpermarkettir. Bişey alsam da almasam da uğrarım. Değişik baharat kokularını içime çekerim, neye yarar veya ne olduğunu anlamasam da bilmesem de satılan yiyeceklere bakarım. Bir gün inşallah maşallah gideceğim, ülkeyi tanımaya çalışırım... :) Giderseniz şayet bu marketi gezmeden çıkmayın mahalleden... :) Unutmadan, Çayniz çaylarımı burdan alırım... 

Gel vatandaş geeel çıtır çıtır ördeklere geeeel! 




Böyle vitrinlere asıyolar... Sadece asılanlar ördek değil... Domuzcuklarda var... Çayniz usulü domuzcuk hiç yemedim... Sadece ördek... ;)


Ve sıra geldi benim sevgililer günü mamama... Efenim amcamla gittiğimde deniz mahsüllü veya başka ilginçlikte çayniz çorbalar deneyimliyorum ancak ve ancak en mi en çok sevdiğim ve maalesef yine Türkiye'de kremamsı kıvamını nedense tutturamadıklarından çok zevk almasam da içtiğim Chicken sweet corn soup muhakkak içtiğim çorba...  Hıııım...Dışarsı buz gibi... Tavuk suyu çorba hani her derde  devadır ya... :ppppp 

Ve benim klasik mönüm... Mixed vegetable fried rice and fried duck slices with ginger and spring onion! Hıııım hııııım... 
Bu arada restorana girer girmez karşılayan kişi kaç kişisiniz diye soruyo... Bana günün anlam ve ehemmiyetine vurgu yaparmışcasına gibi söylediği Are you alone? sorusu sinirlerimi hoplatmadı diiil hani !!! Elonuuum ulan hatta elyınııım !!! Sen bana tekliğimi yüzüme vurucana ingilizceni düzelt sarrı benizliii çekik !!! :pppppp Eee yani günün anlamına bi yerden sonra insan kendisini kaptırıveriyor canııııım !!! :ppp :)))))))))))

Dattlı olarakta tizem tarafından çocukluğumda maymunuum benim diye sevildiğimden muz kızartması aldım... ;))) 1 kadeh beyaz şarap eşliğinde afiyetle karıncığımı doyuruuuuup, 27 stöööörlingcik hesap ödeyim çıktım efem... :))) Anam ne pahhallı ne masraflı gacci oldum ben yaaaaa!!! :)))) Bu arada çayniz yemekleri grupla yenince daha güzel oluyor. Porsiyonlar büyük, gelmişken bir çok şeyi denemek istiyosunuz... Tek olunca mide kapasiteniz sizi sınırlıyoooo... ;) Bööö! 

Karıncığımı doyurup Piccadlly üzerinde Tarafalgar'a çıkıp ordan Southwark'a geçiş yaptım efem... 












Trafalgar meydanında Nelson...
Olimpiyatlara ne kadar kaldığını merak ediyormusunuz? ;)





Bir önceki yazıya koymayı unutmuştum... Sabah Old Bond Streetteki Tiffany&Co'mu ziyaret etmeden 14 şubat olur muuuu? ;)))) 
2. bölüm burda bitiyor... Karşıya geçiş ve akşamki program 3. yazıya... Ne bitmez sevgililer günü yaşamışım değil miiiii? Siz naptınız peki? Ha haa haaaaaa !!! :)))))))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder